Moraknivs återvinningsbara förpackning hyllar 130 år av knivhantverk. Förpackningen är gjord från ett enda kartongark som håller knivarna säkert på plats utan plast. Parallellt med utvecklingen av en ny förpackning utvecklades Moraknivs grafiska profil och narrativ. Resultatet blev ett stolt designuttryck med rötterna i Mora med ett vackert och karaktäristiskt typsnitt där bokstäverna har en kärleksfullt karvad karaktär.
Sedir lagar mat på Instagram. I en tydlig och lättföljd process delar han med sig av både recept och matfilosofi. Genom en kokbok, en matbutik (som säljer varorna som behövs för att laga recepten i boken) och en restaurang (som serverar recepten) klev hans matlagning ut ur internet och hela vägen fram till hans följares smaklökar.
När Hjärnfonden för första gången på 30 år skulle uppdatera sin identitet sökte de något innovativt som stod ut och var kostnadseffektivt att implementera. Identiteten vilar på en stabil och balanserad grund, det logiska. En grund bestående av en ny ordbild och symbol, ett tydligt bastypsnitt för brödtext och ett rent svart/vitt fundament. På den grunden exploderar ett lager av kreativitet i ett gränslöst uttryck som kan, likt vår plastiska hjärna, anpassas efter kommunikationens syfte, innehåll och ändamål.